sex-harassment-claims-get-las-jamie-horowitz-fired-by-fox-sports.jpg

Sex-harassment claims get LA’s Jamie Horowitz fired by Fox Sports

Fox News chairman Roger Ailes was sacked last year over allegations he faced, and Fox News host Bill O’Reilly was sacked this year. The company reportedly hired a law firm to complete the investigation, which has started to interview women, including on-air personalities, at Fox Sports about Horowitz’s behavior.The head of sports programming at Fox Sports, Jamie Horowitz, has been fired one week into a sexual harassment probe at the company, the Los Angeles Times reported Monday.”We sincerely regret and apologize for the fact that Gretchen was not treated with the respect and dignity that she and all of our colleagues deserve”, Fox said in a statement at the time. “These values are non-negotiable”, according to a memo obtained by Sports Business Journal’s John Ourand.At the network, Horowitz oversaw Fox Sports 1 and 2 and presided over major talent shake ups and production leads, bringing several people he worked closely with at ESPN. Submit your Newswire tips here. We realize this news may come as a surprise for many of you, but we are confident in this decision. “At no point in his tenure was there any mention by his superiors or human resources of any misconduct or an inability to adhere to professional conduct. Any slanderous accusations will be vigorously defended”.Shanks said until a replacement is named, he would be responsible for decisions involving programming, marketing and scheduling for FS1, FS2 and the FoxSports.com website and other digital properties. He revamped the channel’s daytime lineup, hiring Skip Bayless, Colin Cowherd and Jason Whitlock away from ESPN, making them and their opinion-driven shows the face of the network.Fox confirmed his departure in an email Monday, along with a memo from Eric Shanks, president of Fox Sports, that said Horowitz had committed an unspecified breach. All of these functions will now report directly to me. He later moved on to running NBC’s “Today” but was terminated just three months into his contract before he had even officially begun work.